Łysienie polekowe

Wypadanie włosów po lekach to częsty problem z którym klienci zgłaszają się do naszych gabinetów trychologicznych AD Trycholodzy. Wypadanie włosów może być efektem ubocznym niektórych leków a czasami problem z utratą włosów pojawia się  dopiero po zaprzestaniu zażywania niektórych leków.

W trakcie zażywania jakich leków możemy zauważyć nadmierną utratę włosów?

  • Wypadanie włosów po metotreksacie – metotreksat to lek stosowany w reumatologii
  • Wypadanie włosów po retinoidach – retinoidy to leki stosowane w dermatologii do leczenia ciężkich postaci trądzika
  • Wypadanie włosów po chemioterapii – cytostatyki powodują zahamowanie podziałów komórkowych w mieszkach włosowych co skutkuje nagłą, dynamiczną utratą włosów
  • Wypadanie włosów po lekach obniżających poziom lipidów
  • Wypadanie włosów po lekach przeciwzakrzepowych
  • Wypadanie włosów po lekach immunosupresyjnych – lekach wyciszających odpowiedź układu odpornościowego
  • Wypadanie włosów po beta-blokerach – lekach stosowanych w kardiologii

Wypadanie włosów po odstawieniu leków antykoncepcyjnych lub wypadanie włosów podczas zażywania leków antykoncepcyjnych lub wypadanie włosów – leki antykoncepcyjne zawierają z reguły dwa składniki: estrogeny i progestageny. Estrogeny mają pozytywny wpływ na włosy dlatego też podczas zażywania leków włosy najczęściej się wzmacniają a dopiero po ich odstawieniu zaczynają wypadać. Natomiast progestageny mogą mieć działanie androgeniczne, dlatego też u niektórych kobiet podczas zażywania leków antykoncepcyjnych może pojawić się nadmierne wypadanie włosów i łojotok.